top of page

Åtminstone skönt för själen

Helgen som var var både tung för magen och plånboken. Jag lyckades pricka in Mammas och Stefans ovanliga "svullardag"  som började med chips i bilen följt av en skogspromenad som avslutades med semla.  Sedan mös vi i soffan,  åt godis och sedan både smördegsknyten med getost,  renskavsgryta med pasta och självklart glass till efterrätt. Fruktansvärt gott och mysigt.  

På söndagen hade jag tänkt ta en löptur med Wilda i skogen då det hade varit så fint väder dagen innan.  Jag trodde dumt nog att detta skulle hålla i sig,  men icke.  Söndagen bjöd på rusk och blåst. Jag som hade kommit in i en ät- och latadigmode gjorde en Rain check på den löpturen och gjorde en till maffig semla.  Trots att jag var tokmätt tryckte jag i mig hela.  Det är läskigt vad socker bara slinker ner! 

Påvägen hem stannade jag till på Norrøna på Kungsgatan för att "prova"  ett skidställ som jag kanske skulle köpa i framtiden.  Jag visste dock redan innan,  och skrev även det till Molly att har jag väl provat det och är nöjd kommer jag självklart gå ut ur butiken ett antal pengar fattigare.  Så sant så sant.  Jag känner mig själv för väl.  Kanske finns lite sanning i smeknamnet pengssprättarn jag fått av Perran... 

En promenad med mamma och Stefan och man blir aldrig sig lik igen... 

Jag förstår inte,  men Wilda är så fruktansvärt Photo genique


bottom of page