top of page

Måndagens bravader

Idag var det första löppasset med Ultuna IF.  Så fruktansvärt bra initiativ. Tänkt bad roligt att springa med en grupp igen.  Det påminner lite om barmarksträningarna och de gjorde mig alltid glad,  så Win! 

Vi inledde denna goda måndagstradition med 12 st intervaller a 2 min. Vi tog det relativt lugnt och vi hade nog alla kunnat ösa på mer men det var nog klokt att hålla tempot nere.  Skönt för mig med som fortfarande inte alltid kan kontrollera min prestationsångest.

Jag fick till det rätt bra idag ändå. Jag bestämde mig för att hålla ett jämnt tempo genom hela trots att någon stack iväg.  Det var svårt till en början,  men efter 12 gånger att öva på kändes det bra då jag aldrig halkade efter! 

Här har vi panggänget inklusive min sexiga selfieskugga 

Efter löptrippen svängde jag förbi Willys och köpte bananer (vad hade man gjort utan Bananer? Hemska tanke)  och sedan väntade dagens Wod.  Den såg inte så mycket ut för världen men ack så jobbigt.  Damn you dubble unders! Det märktes att de 100 rastlöshetsarmhävningarna hade gjort sitt sedan igår.  

Oskar aka crossfitpriest hade dock tydligen hittat en gammal goding i din spellista och vi blev beordrade att : 

1. Stå i knäböj med en kettlebell under versen

2. Gunga upp och ner i 'sticket'  eller stegringen

3. Göra en form av upphopp med KB i refrängen

Jag trodde aldrig låten skulle ta slut och mina lår brände på bra. 


bottom of page